Uitgaven voor gemeentes

 

Een gemeente is een bonte verzameling van mensen van verschillende leeftijden en uiteenlopende talenten. Een goede bijbelcursus brengt jong en oud samen en brengt ze in gesprek met elkaar, waardoor er nieuwe verbindingen en relaties ontstaan. Zo komt de liefde van God tot bloei en leer je samen meer over de Bijbel en het geloof.

 

SAMEN ONTDEKKEN

Duik samen als gemeente de Bijbel in om Gods Woord te onderzoeken. Met het cursusmateriaal van Samen Ontdekken ga je op een praktische manier in een grote of kleine groep, gemeente of schoolklas aan de slag door middel van twaalf bijeenkomsten. Het stimuleert de gemeente om samen te komen en hun gedachten, vragen en inzichten met elkaar te delen.

 

CHRISTIANITY EXPLORED

Christianity Explored is een korte cursus die je helpt iets te begrijpen van het christelijk geloof en het leven van Jezus. In zeven bijeenkomsten worden drie vragen besproken die dicht bij het hart van het christelijke geloof komen: Wie is Jezus? Waarom kwam Hij? En wat betekent het om Hem te volgen? Christianity Explored is een cursus die je de kans geeft om na te denken over de grote vragen van het leven. En om de persoon te leren kennen die het hart is van het christelijke geloof.

 

E100

Het studiemateriaal van E100 neemt je mee door de Bijbel in honderd zorgvuldig geselecteerde bijbelgedeelten. Zowel het Oude Testament als het Nieuwe Testament komt hierbij aan bod en de teksten zijn onderverdeeld in twintig thema's. De bijbelstudie is ideaal om in groepen en kerkgemeenschappen te gebruiken, maar ook voor de individuele lezer vormt het een handige leidraad om door de Bijbel te lopen zonder te verdwalen. E100 bestaat uit drie boeken, elk geschikt voor een andere leeftijdsgroep. Zo is 'Ontdekkingsreis door de Bijbel' een leuke manier voor kinderen om de Bijbel te ontdekken, 'In honderd teksten door de Bijbel' is speciaal bedoeld voor tieners en 'Op weg naar het doel' richt zich op volwassenen.  

 

DAAD BIJ HET WOORD

De reeks Daad bij het Woord bestaat uit tien boekjes, waarvan er nu twee zijn verschenen bij de Internationale Bijbelbond. Het discipelschapprogramma is gebaseerd op Handelingen 2 vers 42 - 47. Hiermee leer je om de principes uit Handelingen toe te passen in je eigen leven. Het helpt je om de daad bij het Woord te voegen. Tot nu toe verschenen in deze reeks: Bijbels onderricht en Gemeenschap.