Gemeente Groei Groep-gespreksstof

In samenwerking met het Evangelisch Werkverband

Het Gemeente Groei Groep-materiaal is geschreven voor kleine huiskamerkringen. Mensen die bij elkaar komen om hun geloof met elkaar te delen en samen uit te dragen. Het Groei Groep-materiaal is een leidraad voor deze kringen en biedt stof voor zestien bijeenkomsten. De studies zijn ontwikkeld door het Evangelisch Werkverband binnen de Protestantse Kerk en worden uitgegeven in samenwerking met de Internationale Bijbelbond.

Uitgaven

 

Durf Daniël te zijn

Jezus navolgen buiten je christelijke bubbel

 

Het nieuwe Gemeente Groei Groepmateriaal bevat 17 thema’s voor het geloofsgesprek, om leerling te zijn van Jezus in de kracht van Gods Geest.

 

Durf Daniël te zijn. Daartoe willen we je uitdagen met dit nieuwe gespreksboek vol achtergrondinformatie en prachtige foto’s.

 

Daarbij komen allerlei vragen aan de orde: Hoe kan ik Jezus navolgen buiten mijn christelijke bubbel? Zijn er christelijke principes waar niemand aan mag komen? Zie ik God al werkzaam in de (niet-gelovige) wereld en hoe kan ik daarbij aansluiten? Is er hoop voor de kerk?

 

Tekst ds. Pieter de Both, Ds. Inge de Rouwe, Ds. Peter Smilde (eindredactie), Ds. Karsten
van Staveren, Karin Timmerman (interviews)

 

Bestel voor € 9,95

 

 

 

 

Dit is mijn lichaam

De kracht van samen geloven in een verbrokkelende samenleving

 

GGG-studie met 16 thema’s voor het geloofsgesprek over het lichaam van Christus, met onder meer teksten uit 1 Korintiërs 12 en 13.

 

Tekst ds. Peter Smilde e.a.

 

Bestel voor € 8,95

 

 

 

 

Sterk en moedig als Jozua

Binnengaan in het beloofde land

 

Jozua kreeg de opdracht Kanaän binnen te trekken. Als jongeman liep hij daarvoor ‘stage’ bij Mozes en leerde wat hij nodig had: waar haal je je kracht vandaan voor de strijd?

 
Mozes leerde hem de ‘geestelijke wapenuitrusting’ aan te trekken. Hoe het zit met het geweld dat Jozua gebruikte bij de inname van Kanaän is een belangrijke vraag die we steeds in het perspectief zullen zetten van Jozua’s naamgenoot, Jezus. Jezus overwon de macht van de duisternis door zijn kruis en opstanding. Hij vestigde zijn Koninkrijk niet door geweld maar door zijn Geest.

 
Net als de vorige GGG-boekjes ziet het nieuwe gespreksboek er fantastisch uit, met achtergrondinformatie in ieder programma, afbeeldingen die de thema’s ondersteunen, en inspi­rerende interviews met christenen in kerk en samenleving die iets laten zien van hoe het is om sterk en moedig binnen te gaan in het Koninkrijk. Het zal je inspireren met elkaar je roeping en weg te zoeken en te vinden.

 

Tekst ds. Pieter Both, ds. Jaap Hansum, ds. Peter Smilde

 

Bestel voor € 8,95