IBB.NU nieuws

 

16 maart 2020

Dag van Nationaal Gebed

 

Woensdag 18 maart is het de Dag van Nationaal Gebed. Deze dag wordt georganiseerd door christelijke organisaties zoals de ChristenUnie en MissieNederland. De organisaties willen in deze onrustige tijden de zorgen over het COVID-19 virus overgeven aan God door met elkaar te bidden. Op de website van MissieNederland is het hele programma voor die dag te vinden. De Internationale Bijbelbond wil haar lezers ook oproepen om hieraan mee te doen.

 

 

16 januari 2019

Volg de IBB op Twitter!

 

Vanaf vandaag kun je de IBB ook volgen op Twitter. Blijf zo nog sneller op de hoogte van onze nieuwste uitgaves, boeken, folders en studiemateriaal. Of stuur ons een persoonlijk bericht en deel je ervaringen met onze producten. Hier kun je ons account vinden: Internationale Bijbelbond.

 

 

 

28 november 2018

B-boekjes bestaan 15 jaar!

 

Onze b-boekjes voor peuters en kleuters bestaan alweer 15 jaar! Dit vieren wij met feestelijke combipakketten die je kennis laten maken met deze reeks boekjes. B-boekjes zijn basisboekjes met een bijbelverhaal op rijm, ondersteund door vrolijke tekeningen. De serie bestaat inmiddels al uit twintig delen, met vehalen uit het Oude Testament en het Nieuwe Testament.

 

 

8 augustus 2018

IBB.nu Catalogus 2018 - 2019 online!

 

Bekijk de nieuwe catalogus voor 2018 en 2019 met daarin een overzicht van al onze (nieuwe) uitgaven. De catalogus leest weg als een magazine en bevat naast de nieuwste publicaties ook een persoonlijk woord van schrijvers, lezers en gebruikers van studiemateriaal. Al onze nieuwe boeken en materialen zijn er op gericht om de Bijbel te laten spreken. Bijbellezen met peuters en kleuters kun je doen met de herziene B-boekjes Bijbel en Samen Amen. Voor de kerken wil het nieuwe intergenerationele programma Daad bij het Woord een stimulans geven om je bijbelse gewoontes eigen te maken. Ook de andere uitgaven dragen bij aan het bijbellezen, Bijbel toepassen en Bijbel mediteren.

 

Bekijk de nieuwe catalogus online, download hem naar je computer of blader door een papieren versie.

 

 

 

1 augustus 2018

Nieuw gespreksboek 'Sterk en moedig als Jozua' beschikbaar

 

Jozua kreeg de opdracht Kanaän binnen te trekken. Als jongeman liep hij daarvoor ‘stage’ bij Mozes en leerde wat hij nodig had: waar haal je je kracht vandaan voor de strijd? Mozes leerde hem de ‘geestelijke wapenuitrusting’ aan te trekken. Hoe het zit met het geweld dat Jozua gebruikte bij de inname van Kanaän is een belangrijke vraag die we steeds in het perspectief zullen zetten van Jozua’s naamgenoot, Jezus. Jezus overwon de macht van de duisternis door zijn kruis en opstanding. Hij vestigde zijn Koninkrijk niet door geweld maar door zijn Geest.

 

Net als de vorige GGG-boekjes ziet het nieuwe gespreksboek er fantastisch uit, met achtergrondinformatie in ieder programma, afbeeldingen die de thema’s ondersteunen, en inspi­rerende interviews met christenen in kerk en samenleving die iets laten zien van hoe het is om sterk en moedig binnen te gaan in het Koninkrijk. Het zal je inspireren met elkaar je roeping en weg te zoeken en te vinden.

Verkrijgbaar in de webshop voor € 8.95.

 

 

25 juli 2018

Begin het schooljaar goed met je eigen tienerdagboek

 

Het is nog volop zomervakantie, maar het begin van het nieuwe schooljaar nadert snel. Maak een goede start met deze dagboeken speciaal voor tienerjongens en tienermeiden. Dit eigentijdse dagboek staat vol inspirerende verhalen en uitspraken van leeftijdsgenoten. Door middel van een duidelijke bijbeltekst en een stevige uitspraak leren tieners wie God is en wat Hij in hun leven wil doen. De dagelijkse overdenking kost slechts een paar minuten van hun tijd per dag en is gericht op tieners van 10 - 13 jaar oud.

 

 

18 juli 2018

Nieuw jasje voor het dagelijkse e-dagboek van de IBB

 

Deze zomer maakt het dagelijkse e-dagboek van de Internationale Bijbelbond een transformatie door. Het welbekende GroeiDagboek gaat verder onder de naam 'Dagelijks Vers' en krijgt ook een geheel nieuwe uitstraling. De opzet van de mailing blijft wel hetzelfde. Een inspirerende bijbeltekst wordt ondersteund door een korte overdenking en een gebed. Ook de verdere bijbelleessuggesties en het citaat blijven bestaan. Aanmelden voor de gratis dagelijkse overdenking kan hier

 

 

11 juli 2018

Leuke bijbelse doeboeken voor de zomervakantie

 

Speciaal voor de zomervakantie hebben we de dikke doeboeken MEGA en KNOTS klaarliggen. Kinderen vermaken zich uren met deze vrolijke boeken vol bijbelse verhalen, kleurplaten, puzzels en stickers verspreid over zo'n 128 pagina's. Ideaal om de autoreis een stukje leuker te maken of om ze te vermaken op een regenachtige dag. Verkrijgbaar in de webshop voor € 14.25 per stuk.   

 

 

4 juli 2018

Kinderboeken met korting!

 

We hebben een leuke zomerkorting op verschillende kinderboeken. De serie 'Wat kan ik leren uit de Bijbel', 'Wat weet jij over God', 'Boos en blij, God houdt van mij', 'Verdrietig of bang, God weet het allang' en 'De Heer is mijn herder / Onze Vader in de hemel' zijn ideale kindercadeautjes voor het einde van het schooljaar of om mee te nemen op vakantie.

 

 

27 juni 2018

Herdruk Startpunt, methode voor bijbelonderwijs op basisscholen

 

De methode Startpunt wordt op dit moment herdrukt zodat deze begin augustus weer beschikbaar is voor basisscholen. Startpunt helpt leerkrachten om op inspirerende wijze invulling te geven aan het bijbelonderwijs. Naast veel verhalen uit de Bijbel, bevat de methode ook veel tips op het gebied van het vertellen, het aansluiten bij de actualiteit, verwerkingen en liederen. Daarnaast laat de handleiding veel ruimte over voor een creatieve invulling van de leerkracht zelf, zodat het vak bijbelse geschiedenis past bij de situatie in de klas.

 

Het boekje 'Gebeden voor pre-teens' sluit mooi aan bij Startpunt. Deze uitgave helpt leerlingen om te bidden voor verschillende onderwerpen.

 

 

 

20 juni 2018

Zomerse winactie op Facebook!

 

Doe mee met de zomerse winactie op onze Facebookpagina en maak kans op een MEGA Bijbelverhalen, puzzelpret doeboek van de IBB. Dit leuke doeboek bevat 128 pagina's boordevol vrolijke stickers, kleurplaten, puzzels en bijbelverhalen en is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar. Het boek wordt verloot onder één van de reacties onder het originele Facebookbericht. De winnaar wordt op woensdag 4 juli bekendgemaakt via Facebook.

 

 

20 juni 2018

Christianity Explored goed ontvangen in Nederland

 

De drie nieuwste edities van de Amerikaanse cursus Christianity Explored zijn nu ook vertaald naar het Nederlands en beschikbaar bij de IBB. Discipleship Explored is de laatst verschenen uitgave in deze reeks die nu ook verkrijgbaar is voor de Nederlandse markt. Samen met onze Amerikaanse collega's die de cursus ontwikkeld hebben, bidden we dat de cursus een goede ondersteuning mag vormen bij het verspreiden van het christelijk geloof en het uitdragen van de liefde van Jezus. Enkele kerken hebben al positieve feedback gegeven:

 

"Door Christianity Explored samen met het Marcusevangelie te lezen, krijgen zoekers een helder beeld van wie Jezus is, en blijft er voor de cursusleider iedere cursusronde iets nieuws te ontdekken. Dat geeft mij voldoening en vreugde." - Alrik Vos, Heerhugowaard.

 

"De Explored-cursussen brengen je via de Bijbel dichter bij Jezus en God. Je wordt geraakt door hun liefde en dat maakt de sfeer. Echt een opsteker." - Ds. Ruud ter Beek, Leusden. 

 

 

13 juni 2018

IBB maakt dagboekjes voor Reveilweken

 

De IBB mag dit jaar de dagboekjes leveren voor het kinderprogramma van de Reveilweken van Near East Ministry. Het kinderprogramma is verzorgd door Peter Madern van Camps4Kids. Het thema is 'Koninklijk Kiezen' waarin Jozef als voorbeeld van Jezus centraal staat. Aanmelden voor de Reveilweken kan via de website van Near East Ministry. De Reveilweken lopen van 21 juli tot en met 3 augustus.

 

 

 

13 juni 2018

Nieuwe bijbelstudie over Johannes

 

Johannes de evangelist is een bijlage die verschijnt bij het derde kwartaal van Leidraad 2018. In deze specifieke bijbelstudie komt het leven van Johannes aan bod, hij was namelijik één van de ooggetuigen van het leven van Jezus op aarde. De voormalige visserman behoorde tot één van de twaalf leerlingen van Jezus en werd ook wel 'de geliefde leerling' van Jezus genoemd. We kijken naar zijn leven als leerling, het onderwijs van Jezus en naar de brieven van Johannes en zijn verbanning naar Patmos.

 

 

30 mei 2018

In één oogopslag!

 

De folder 'In één oogopslag 2017' geeft een indruk van ons werk aan de hand van cijfers en enkele reacties van lezers. Het maakt zichtbaar wat de impact van ons werk is. We gaan daar van harte mee door en doen een beroep op u om dat mede mogelijk te maken.

 

 

 

30 mei 2018

Nieuwe herdrukken Bijdehandboekjes

 

De populaire Bijdehandboekjes voor 'Jonge Christenen', 'Gebed' en 'Vriendschap' gaan opnieuw onder de drukpers! Dit is maar liefst de vijftiende, twaalfde en elfde druk voor deze mooie reeks boeken vol bijzondere bijbelgedeelten, praktische principes om meer op Jezus te gaan lijken en inzichten om een persoonlijke band met God op te bouwen. De boekjes zijn verkrijgbaar voor €6,95 per stuk in onze webshop.

 

 

23 mei 2018

Rondom Het Kind-conferentie

 

De IBB is uitgenodigd om mee te denken over de opzet en invulling van de Rondom het Kind-conferentie die in 2019 wordt gehouden. Samen met andere organisaties en kerken in Nederland willen we onze krachten en expertise bundelen om de geloofsgroei van het kind en de geloofsopvoeding van de volwassenen om de kinderen heen te ondersteunen en versterken.

  

 

22 mei 2018

FSC-keurmerk

 

De Internationale Bijbelbond vindt duurzaamheid en het milieu belangrijk. Daarom willen we zorgvuldig omgaan met de papierkeuze voor onze boeken. Vanaf dit jaar gaan we onze uitgaven en herdrukken uitgeven met het FSC-keurmerk. We zijn blij met de drukkers in Nederland die dit keurmerk voeren. Het FSC-keurmerk staat voor een verantwoorde omgang met de bossen en regenwouden wereldwijd, zodat ook in de toekomst de natuur behouden blijft.

 

 

09 mei 2018

Camps4Kids dagboekje

 

Camps4Kids gaat deze zomer weer aan de slag met een dagboekje dat we voor hen op maat hebben gemaakt. In de (zomer-)kampen van Camps4Kids worden verschillende thema’s aangeboden, waaronder dit jaar een programma met de spannende films van The Storykeepers. De Internationale Bijbelbond maakt daar steeds weer een mooi dagboekje bij waar de kinderen zowel tijdens als na het kamp mee aan de slag kunnen. Zoek je ook zoiets voor je eigen kinderkamp(en)? Dan kun je contact opnemen met de IBB voor de mogelijkheden.

 

 

09 mei 2018

Nieuw seizoen bijbelkring met Christianity Explored

 

Denk je al na over materiaal voor de Bijbelkring in het nieuwe kerkseizoen? Denk dan eens aan onze nieuwste uitgaven in de lijn van Christianity Explored! Het deel Discipleship Explored neemt je mee door Paulus’ brief aan de Filippenzen en laat je zien wat het betekent om een discipel van Jezus te zijn in deze tijd. De bijbehorende (Engelstalig!) dvd bevat filmfragmenten van christenen van over de hele wereld die iets vertellen over wat zij verstaan onder discipelschap. Indien nodig is de Nederlandstalige tekst daarvan te downloaden van de site. Deze cursus is echt een aanrader voor wie Jezus wil volgen in deze tijd.

 

 

03 mei 2018

Ontwikkeling GGG-gespreksmateriaal

 

Voor het Evangelisch Werkverband leggen we bijna de laatste hand aan het GGG-gespreksmateriaal voor 2018. Het Evangelisch Werkverband ontwikkelt al vele jaren het beproefde concept voor de Gemeente Groei Groepen. Dit jaar wordt de persoon Jozua gevolgd bij het binnengaan in het beloofde land. De 16 gespreksthema’s doen een oproep om sterk en moedig als Jozua te worden. Heb je ook een bijbelstudie o.i.d. voor je eigen kerk of organisatie? Dan kun je contact opnemen met de IBB voor de mogelijkheden.